Ať už jste s tím počítali nebo ne, tak tuto situaci musíte řešit. Určitě nenechávejte zboží jen tak ležet na celnici. O tom, že Vám bylo zadrženo zboží na celnici budete informování poštou v písemné podobě. V dopise budou všechny potřebné informace k dořešení této záležitosti. Nejprve se musíte rozhodnout, jaký způsob odbavení zvolíte.  Máte čtyři možnosti:

a) Odbavení zásilky Českou poštou – tomuto typu odbavení se budeme věnovat podrobněji dále, protože je to jeden z nejčastějších postupů.

b) Zásilku si odbavíte osobně – tato varianta je vhodná asi jen pro obyvatele Prahy, protože byste se museli dostavit na adresu uvedenou ve zvacím dopise. Vaše rozhodnutí o odbavení osobně musíte poslat na email osobne-praha120@cpost.cz. A všechny potřebné dokumenty přinést přímo na pobočku. Připravte si také dostatek hotovosti, protože celní dluh budete platit na místě. Za činnosti spjaté s předložením zásilky ke kontrole celní správě a zpracování souhrnné deklarace Vám bude Českou poštou, s.p. v případě osobního odbavení účtován poplatek 99,-Kč bez DPH.

c) Zásilku Vám odbaví jiná celní agentura – dodržte postup uvedený v dopise od celní správy, ale upozorňujeme Vás, že každý den uskladnění zásilky si celní úřad účtuje úložné ve výši 10,- Kč.

d) Chcete zásilku poslat zpět odesílateli – informujte o tom celní úřad na adresu sklad.praha120@cpost.czDo předmětu e-mailu (příp. na obálku dopisu) uveďte skladové nebo podací číslo zásilky. Pokud má odesílatel uvedeno v dispozicích „Nevracet“ (Abandonné) bude zásilka úředně zničena.

2. Obsah dopisu od celního úřadu

V dopise od celního úřadu by měly být tyto dokumenty:

  • Oznámení o příchodu zásilky ze zahraničí
  • Žádost o elektronickém zasílání „Oznámení o příchodu zásilky ze zahraničí“
  • Důvody dovozu
  • Fotografie zadrženého balíku
  • Plná moc pro zastupování Českou poštou (nemusí být obsahem dopisu). Můžete ji stáhnout zde.

3. Co musíte udělat

V této části se budeme věnovat odbavení zásilky Českou poštou a to v případě, že objednané zboží je pro soukromou potřebu fyzické osoby. Takové zboží je dováženo příležitostně a je určeno pouze pro osobní potřebu příjemce nebo jeho rodinu. Dále nesmí toto zboží svou povahou nebo množstvím svědčit o obchodním záměru. Jestliže máte zájem o to, aby Vás Česká pošta zastupovala v celním řízení, tak si musíte připravit tyto dokumenty:

  • Vyplněnou a podepsanou plnou moc. Pokud už jste ji jednou České poště dali, tak ji nemusíte znovu zasílat. Platí neomezeně. Přiložte do přílohy emailu/dopisu.
  • Prohlášení, že zásilka (uveďte skladové i podací číslo) obsahuje zboží pro soukromou potřebu fyzické osoby – text do emailu
  • Specifikaci dováženého zboží (o jaké zboží se jedná, materiál, k jakému  použití je určeno) – text do emailu
  • Doklad o platbě (Paypal, výpis z účtu, transakce platební kartou, atp.) – označte o jakou platbu se jedná, aby celníci položku rychle našli. Přiložte do přílohy emailu/dopisu.
  • Doklad o druhu a ceně zboží (objednávka, faktura, printscreen z e-shopu, atp.) s rozpisem zboží, ceny a dopravy (poštovné). Přiložte do přílohy emailu/dopisu.Na tomto obrázku je vidět 1. adresa 2. zboží 3. cena, doprava.

 

Kdy vznikne důvod pro celní projednání zásilky?

1.1 Objednané zboží může být celně projednáno pokud má objednávka hodnotu vyšší než 550 Kč. Z naší zkušenosti však plyne, že objednávky do hodnoty 3000 Kč jsou celně projednány v méně než 0,1% případů.

Jaké komplikace mohou nastat?

3.1 Budou-li dodrženy výše uvedené pokyny, nemělo by dojít k žádným komplikacím. Pokud by zboží bylo zadrženo, vrátíme Vám peníze za objednávku. V případě jiných komplikací nás kontaktujte na zakaznici@rivalenti.cz

Jak dlouho trvá celní řízení?

4.1 Samotné celní řízení trvá obvykle 2-3 dny. Ke zdržení dochází v době od rozhodnutí o celním projednání do doručení výzvy o doložení dokladů a do poskytnutí těchto dokladů zákazníkem České poště. Celkem tedy počítejte s 5-10 dny.

Jaké poplatky mohou vyvstat v souvislosti s celním projednáním?

5.1 S vyclením mohou vyvstat tyto poplatky: DPH, CLO a poplatek České poště za zastoupené v celním řízení.

Jak se stavíme k celnímu řízení a poplatkům, které vzniknou naším zákazníkům dodatečně?

6.1 Jelikož si Vás, našich zákazníků vážíme, řešíme tyto situace vždy k Vaší spokojenosti. S proclením Vám poskytne součinnost naše zákaznická podpora. Pokud byl na zásilku vyměřen celní dluh, zaplatíte ho při převzetí zásilky na Vaší poště. Celní výměr a doklad o poplatku za proclení poté oskenujte a zašlete nám ho emailem na zakaznici@rivalenti.cz, CLO, DPH a poplatek za proclení Vám budeme kompenzovat doplacením dodatečných nákladů, nebo formou kuponu na další nákup, příp. refundem. Kompenzaci lze poskytnout pouze zákazníkům, kteří nezakoupili zboží k podnikatelskému účelu.